czwartek, 19 września 2013

Zupa cynamonowa

Dzisiaj postanowiłam wypróbować wrzucanie przepisów na bloga przez komórkę, więc musi być prosto. Zupa. Zupa jest prosta, a ta jest moja ulubiona. Dostałam przepis od Joli z Zielonego Straganu kilka lat temu, zapomniałam go i nie wiem czy przypomniałam w dobrej wersji, ale wychodzi świetna ta moja: 
CYNAMONOWA ze świeżych pomidorów

Składniki:
1/2 kg pomidorów, najlepiej takich podłużnych, wyraźnie nasłonecznionych, chociaż o to już trudniej
4 polskie ząbki czosnku
1 łżeczka cynamonu
pieprz, sól, prażone nasiona
2 łyżki oliwy z oliwek

Ugotowana kasza jaglana, ryż lub inny makaron jeśli nie chcesz żeby była zbyt lekka, ja moją zjadłam dzisiaj z kaszą jaglaną.

Wykonanie:
Zmiksować pomidory na gładko, zagotować, ale nie za długo, max 10 minut, wycisnąć czosnek, dodać cynamon, pieprz, sól (ja czasem zastępuję eko suszonym warzywkiem z solą, nie ma tam nic konserwującego ani wzmacniającego smak), oliwę, gotować jeszcze 1-2 minuty. Przed podaniem posypać prażonymi nasionami, zielenia też jest dobra!


3 komentarze:

  1. Już wiem co będzie jutro na obiad. Jak ja lubię proste zupy!
    A czy przepis na zupę imbirową też się pojawi?

    OdpowiedzUsuń